Saturday 18 October 2014

Trip Ke Padang (Sumatera Barat) Indonesia- DAY 2

DAY-2 -Bukit Tinggi Indonesia
10 OCT 2014

Haaaaa.... Akhirnya aku gagahi jugak untuk sambung citer hari ke-2 di Bukit Tinggi Indonesia...

Hari ke dua Aku kunci jam pada pukul 5am.. ( termasuk waktu untuk peram2 mata dlu.. 5-10 minit ).. Sudah kemas2 siap2 bagai.. kul 7am bekpes dlu kt hotel.. sbb kitaorg akan berkumpul kt bus kul 8am.. Seingat aku sepanjang berada kt Padang ini mesti ada menu lontong masa bekpes kt hotel.. (menu wajib hadoo kot) menu lain2 tue mcm biaso ler.. nasi goreng, mee goreng, tempe etc..
Keluar je dari pintu hotel nk ke bus, aikkkkkk.. ada "Pasar kaget" dpn hotel.. sepasang suami isteri tgh niaga kain sarung, telekung, blouse, jubah dah semua la yg boleh menggugat Rupiah aku dlm poket. Tp sbb bas dah tunggu, mls la nk singgah tgk.. kang lama plk duk pilih2 kain.. huhuhuhuh (But lastly mmg aku shopping dgn akak tu je, mmg Murah wei..klau nk banding tmpt lain.) 

Perjalanan hari ke-2 diteruskan ke Kg halaman Buya Hamka.. sebelum tu kena tempohi kelok 44.. OTW ke kelok 44 tu kami singgah skjp kt Kedai Annisa nie.. 


Singgah sambil cuci mata

Sebahagian Ahli Rombongan kami

Posing jer lebih 
Aku xde beli apa2 pun kt sini.. tp blouse yg same mcm kakak pasar kaget depan hotel tu harganya RP180.000 kt butik nie.. Seingat aku kakak dpn hotel tu cakap RM25 je (RP90.000) masa aku lalu nk naik bus tue.. So, hati dan berbunga2 nk rembat dpn hotel je.. hihihihi

So perjalanan diteruskan menuju ke Rumah Hamka melalui Kelok 44.. sambil tu cuci mata tgk pemandangan yg cantik ini.. Org kt sini tanam padi xde musim.. kira tanam je.. so bekalan padi xkan putus-putus la.. Rasanya padi bukit kot aku tengok bertingkat2 je sawahnya. 

sawah padi 

singgah beli aiskrim labu, kacang & dahlia

Es Cendol labu




Perjalanan kami bermula dari atas ke bawah
Selekoh tajam

Buya Hamka











1 comment: